Gezonde Snacks #11 // Waterijsjes

Gezonde Snacks Waterijsjes 1

Lekker warm buiten en een zonnetje dat schijnt: dat zorgt ervoor dat ik direct zin heb in ijs! Vandaag dus een lekker recept voor frisse, gezonde én vrolijke waterijsjes! Deze kunnen zonder enig schuldgevoel gegeten worden want, oh jongens, wat zijn ze weer gezond. Boordevol lekkere ingrediënten, waar je uiteraard mee kan variëren. Ik heb voor deze kokosijsjes eetbare bloemen gebruikt omdat ze er zo gezellig uitzien, maar ben je gek op vers fruit zoals blauwe bessen, kersen of mango? Leef je dan gerust uit en voeg deze eraan toe! Benieuwd geworden en wil je deze kokosijsjes zelf maken? Haal dan snel wat kokoswater en limoensap in huis en you’re good to go!

Waterijsjes

  • 150 ml kokoswater
  • 1 limoen
  • frambozen, bosbessen of ander fruit

Bereidingswijze

Meng in een groot glas het kokoswater met het sap van de limoen. Roer dit goed door elkaar en giet deze in je ijsvormpjes. Schep hier je favoriete fruit bij en zet deze 15 minuten in je vriezer. Wanneer ze wat harder zijn geworden, steek je het stokje erin, zodat deze mooi in het midden blijft staan. Zet de vormpjes vervolgens zo’n 4 uur terug in de vriezer en geniet!

Gezonde Snacks Waterijsjes 2

Meer gezonde snacks bekijken? Je vindt ze hier.

Liefs, Sanne

Volg Sanne ook op haar eigen site en Instagram.

2 reacties

Rowan -

Ooh wat ziet dat er mooi uit! Het lijkt me ook heel erg lekker. Ik ben dol op waterijsjes hihi. Perenijsjes zijn mijn favoriet.

Tessa -

Oh my, dat zijn bijna kunstwerkjes! Het klinkt heerlijk en je kunt er alle kanten mee op. Snel maar eens proberen! Ik maak tegenwoordig steeds yoghurtijs met fruit en ook dat is heerlijk dus wij komen de zomer wel door ;).

Reageer ook