Must see // ARMEDANGELS – JOIN THE REVOLUTION

Fair Fashion label ARMEDANGELS lanceert een ijzersterke video om bewustzijn te creëren rondom een industrie die nodig aan revolutionaire verandering toe is:

https://www.youtube.com/watch?v=9tMrRN_BtuA

Op 24 april 2013 stond de modewereld even stil. In Dhaka, Bangladesh stortte de textielfabriek Rana Plaza in. Deze verdrietige gebeurtenis werd het symbool voor de misstanden in de mode-industrie. Meer dan 1100 werknemers kwamen om het leven tijdens de ramp. Met hun leven, moesten ze de globale honger voor goedkope kleding, bekopen. Het is tijd om een einde te maken aan fast fashion.

Om bewustzijn te creëren voor de ware kosten van mode en de inhumane omstandigheden in textielfabrieken werd ‘Fashion Revolution Day’ in het leven geroepen. Elk jaar zet men zich op 24 april in voor een betere mode-industrie. ARMEDANGELS sluit zich aan bij deze beweging en maakte in samenwerking met VICE deze video.

Een omslag in de mode

“Deze video moet laten zien dat het nooit te laat is voor verandering. Een omslag is nog steeds mogelijk, je moet gewoon ergens beginnen.” aldus Martin Höfeler, CEO of ARMEDANGELS. “Toen wij dit label begonnen in 2007 was ons doel om T-shirts te verkopen en de opbrengst te doneren aan verschillende goede doelen. We realiseerden al snel hoe de huidige mode-industrie werkt en besloten om het helemaal anders te gaan doen en écht een verschil te maken.”

ARMEDANGELS wil de conventionele productieprocessen op de schop nemen en de gehele textielindustrie drastisch veranderen om zo de grote spelers te laten zien dat het beter kan: tijdloos design in plaats van fast fashion, duurzame materialen in plaats van chemische waanzin, eerlijk productie in plaats van moderne slavernij.

Heden ten dage is ARMEDANGELS een van de leidende fair fashion bedrijven in Duitsland. Wordt ook deel van de revolutie en help ons deze boodschap verspreiden!

Het is Fashion Revolution Day! Vergeet vandaag niet een ‘label selfie’ te maken! Tag het merk en vraag #whomademyclothes?

Lees ook:

Reageer ook