Must see // Je kunt overal mediteren, waar je ook bent

Ook al heb je maar een minuutje:

Bron: The Huffington Post

Je kunt overal mediteren, waar je ook bent. De sleutel tot ‘succes’ van mediteren is snappen wat er omgaat in je hoofd. In plaats van tijdens mediteren te blokkeren wat je gedachtes en emoties zijn, zegt Tibetaans Boeddhist Rinpoche dat je moet leren luisteren – naar wat hij noemt – “the monkey mind” – het constante geklets in je hoofd.

Hoe? Door de leren luisteren naar je ademhaling en bewust in- en uit te ademen. “As long as you don’t forget your breath, anything is okay,” zegt Rinpoche. “[You don’t] need too much concentration. Just simply be aware of your breath.”

Het is Meditation Monday! Heb je de andere artikelen gemist? Check dan:

Je kunt mij persoonlijk volgen op Instagram en YouTube.
Je kunt Moderne Hippies volgen op FacebookInstagramYouTube en Twitter.

6 reacties

Desi -

Wat een fantastisch filmpje 😀 Ik word er echt helemaal blij van. Ik ga echt vriendjes worden met mijn monkey mind!

Zoë -

Hahaha, that’s the way to go!

Mariëlle -

Ik ben net een week terug van een maand Sri Lanka en heb daar een week body & mind gedaan met yoga, meditatie en massages. Nu ik thuis ben, probeer ik elke dag voor het slapengaan 5 minuten te mediteren. Ik ben erg benieuwd wat het me op zal leveren. Sowieso is het goed voor me omdat ik chronische hyperventilatie heb!

Zoë -

Hey Mariëlle, wat súper goed. Die 5 minuten per dag gaan je leven veranderen – for sure!

Bianca Schrijft -

Het is heel goed om te mediteren en dat heb ik ook zelf ervaren. Een tijdlang heb ik gebruik gemaakt van de app ‘Oh, i can meditate.’ en ik merkt duidelijk verschil aan hoe ik de wereld zag en met problemen omging. Nog beter, dit werd bevestigd door mijn omgeving. Toch is het bij mij iets wat moeilijk is vast te houden. Het raakt in het slop en is er dan weer heeeeeel moeilijk uit te krijgen.

Zoë -

Yes, die app vind ik ook fijn! En herkenbaar wat je zegt inderdaad: je merkt het niet alleen jezelf, maar de buitenwereld merkt het juist ook heel erg aan jou.
Ik snap de struggle; soms hangt het een beetje af van hoe ‘druk’ je bent, maar het is ook een kwestie van prioriteiten stellen & gewenning. Helpt het ook niet om te zeggen: iedere dag direct na het opstaan, 5 minuutjes? Of vlak voor het slapengaan, ook maar voor 5 minuutjes?
Soms heb je dan opeens zin/tijd om bijv. voor 15 te gaan. Dat kan helpen!
En je went aan iets als je iets 3 weken achter elkaar doet, dus misschien eerst een kleine challenge van maken! 😉

Reageer ook