DAGBOEK

Polaroid Wall #4

Mijn leven in polaroids. Een klein kijkje in mijn leven, met korte zinnen en pakkende beelden. Dat zie je in mijn Polaroid Wall.

Polaroid Wall 4-cover

De afgelopen 2 weken draaiden om het vinden van een huisje in Ko Phangan (Thailand), proberen tijdelijk te ‘settelen’ in dit tropische paradijsje en vanaf hier te werken. Ik spendeerde m’n “pauzes” met name op het strand, dronk iedere dag een verse kokosnoot en verdiepte me in het effect van (natuurlijke) zonnebrand op het koraal. Ook had ik wat pech: de UV-filter van m’n spiegelreflexcamera ging stuk én ik ging na een bizarre hike door m’n enkel. Boe! Een klein kijkje in de afgelopen weken:

Polaroid Wall 4-05

Hey, vergeet het niet: ik ben hier serieus aan het werk om nog wat geld te verdienen 😉 Hier was ik bezig voor een freelance klus voor een tijdschrift. Alleen dan in bikini, op het strand. Heerlijk! Een leven waar ik oprecht drie jaar geleden van droomde.

Polaroid Wall 4-25

Ik kreeg één van de fijnste yogalessen ooit bij het Siam Healing Centre.

Polaroid Wall 4-18

En toen was het “verhuisdag”. Vanuit het resort waar we verbleven pakten we onze tassen weer in en konden we verhuizen. Het matras van dit huis bleek echter kei- en keihard te zijn, waardoor we de volgende dag weer gingen verhuizen: naar het huisje (links) ernaast. Daar was het matras (redelijk) normaal! 😉

Polaroid Wall 4-09

Hier had ik oprecht het gevoel alsof ik was overreden door een vrachtwagen – zo slecht had ik geslapen door het harde matras 😉 Dit is de “tuin” van JJ’s Restaurant – een fijn restaurantje met allerlei lekkere smoothies, waar ze o.a. ook yoginectar en kokoskefir hebben! Wauwsah, ik sta iedere keer versteld door de vele gezonde opties op dit kleine eilandje.

Polaroid Wall 4-22

En na het settelen had ik eindelijk de tijd om m’n foto’s te ordenen en te bewerken en daardoor m’n eerste update over Thailand op de site te zetten: over de eerste dagen in BANGKOK! Dat report kun je hier terugvinden.

Polaroid Wall 4-16

Polaroid Wall 4-08

Ik heb me de afgelopen weken verdiept in ons gebruik van zonnebrand en het effect daarvan op de zee en vooral: het koraal. Het is stiekem best wel deprimerend, zelfs de info over NATUURLIJKE zonnebrand. Het artikel hierover stond dit weekend online en kun je hier terugvinden.

Polaroid Wall 4-12

Het was Valentijnsdag! De dag dat mijn vriend en ik twee jaar geleden voor het eerst hadden gezoend (toeval)! Ik heb jou allerlei tips gegeven wat je als alternatieve date kon doen. Wat heb jij uiteindelijk gedaan?

Polaroid Wall 4-19

Wij gingen naar een van de beste restaurants van het eiland: Cotton Beach Restaurant. Hier aten we een heerlijke pasta (weer eens wat anders dan Thais) en dronken er heerlijke wijn (nog bijzonder moeilijk hier). Voor ons dus een hele traktatie en ook aardig ‘alternatief’ 😉

Polaroid Wall 4-07

Zondag is ons gezamenlijke dagje vrij, mijn vriend doet namelijk een maand fulltime Muay Thai trainingen. We gingen die dag naar een waterval – in de hoop dat we een mega prachtige waterval zouden zien natuurlijk – maar meer dan dit werd het helaas niet (we zitten nog altijd in het droge seizoen). Evengoed kon ik er wel even lekker zwemmen! Dat vind ik altijd zo fijn: m’n huid is erg droog en normaliter smeer ik gelijk altijd een dosis crème of kokosolie op m’n huid omdat het anders gelijk weer begint te trekken. Nadat ik in een waterval zwem voelt m’n huid meestal juist compleet ZACHT! Daarom vind ik zwemmen in watervallen zo heerlijk.

Polaroid Wall 4-03

We hebben ook lekker geluierd op strand Chaloklum, dit strand ligt in het noorden van Ko Phangan en is een stuk minder druk en toeristisch. Tot nu toe een van de mooiste & rustigste stranden waar we zijn geweest! Ik ben heel erg fan van Chaloklum! (Benieuwd waar het jurkje vandaan komt? Check de What We Wear die ik ervan maakte).

Polaroid Wall 4-13

Ik vind het héérlijk om m’n eigen ontbijt te kunnen maken, ook als ik in het buitenland ben (misschien zelfs wel meer)! In Nederland ontbijt ik vaak met soyayoghurt of een verse smoothie, maar soyayoghurt wordt hier niet verkocht en ik heb natuurlijk geen blender hier… Ik vond wel deze fles soyamelk die ik gewoon even wilde delen omdat ik de fles zo leuk vond!

Polaroid Wall 4-02

Ik at weer een paar keer bij het Soul Food Café – een ware Travel Hotspot van het eiland. Geweldige kwaliteit!

Polaroid Wall 4-23

Ik werkte ook een paar keer buiten de deur; o.a. bij het Ananda Yoga Resort. Je ziet veel mensen die hier tijdelijk wonen en werken (en dan nog voor een veel langere tijd!), dus ik zag het als het “Digital Nomads Office”. Hier zitten mensen alleen op de grond, drinken ze enorm veel kokosnoten en hebben hun bikini’s en zwembroeken nog aan. Tijdens m’n pauze ging ik naar yogales. Lol.

Polaroid Wall 4-21

We wonen naast een tentje dat “The Organic Chocolate House” heet. Alleen door de naam al MOESTEN we daar natuurlijk even heen! De menukaart is ongelofelijk simpel: ze hebben rauwe chocola, chocolademelk & thee. Het was énorm lekker & super druk! Alleen maar hippies. I like!

Polaroid Wall 4-15

Ik ging mee naar een Muay Thai training van m’n vriend. Fulltime trainingen betekent: 2 x per dag trainen. Een keer ’s ochtends van 08.00 – 10.00 uur en een keer ’s middag van 16.00 – 18.00 uur. En geloof mij, dat is zwaar. (Niet te vergeten dat het iedere dag rond de 31-32 graden is.) Ik krijg alleen maar meer en meer RESPECT voor deze man!

Polaroid Wall 4-17

Meet: Peppie en Kokkie & hun nieuwe selfiestick.

Polaroid Wall 4-10

Tussendoor de trainingen van m’n vriend gaan we vaak ergens lunchen. Hier nam ik een groene smoothie bij JJ’s. Ik ben er tot de conclusie gekomen dat het eiland PERFECT is voor HEALTH lovers, VEGAN lovers, VEGA lovers, SMOOTHIE lovers, RAW lovers en JUICE lovers. Zoals jullie hierboven zien, hebben ze flink wat opties & toffe hotspots. Ik had het niet verwacht, maar het is wel genieten!

Polaroid Wall 4-04

Multifunctioneel bij iedere trip: koop een sarong!

Polaroid Wall 4-24

Aangezien ze hier voor bijna niets worden verkocht, hebben we er toch ook maar een gekocht: een selfiestick! Zo fout maar tegelijkertijd best wel hilarisch. We lagen hier op het strandje naast Chaloklum: Haad Khom. Ook een heerlijk en rustig strandje.

Polaroid Wall 42-3

Ik had zin in een drankje en ontdekte bij toeval een mini-hippie-hotspotje aan het einde van het strand. Het barretje is ontzettend simpel gemaakt en er staat tijdelijk een hilarische Britse jongen die de bar dit seizoen runt.

Polaroid Wall 4-Coconut

Het barretje hoort officieel bij Coconut Beach Bungalow, maar als je niet uitkijkt zie je ‘m niet… Het barretje deed me een beetje denken aan Floyd’s Pelican Bar in Jamaica, maar dan op het land! Ultiem relaxte sfeer, heel basic, heel leuk.

Polaroid Wall 4-01

Op de volgende zondag trakteerden we onszelf op een bezoek aan het Angthong National Marine Park; een groep van 42 prachtige eilanden – vooral bekend van de film The Beach (ookal is de film schijnbaar opgenomen in Ko Phi Phi). Dit is een snapshot van de boottocht naar het Angthong National Marine Park – nadat we hadden gesnorkeld. Ik heb er de meest prachtige vissen gezien. Na zoiets ben ik dan helemaal in extase. Wat is de natuur toch briljant & god damn prachtig!!

Polaroid Wall 4-11

Op zich was het er allemaal qua natuur PRACHTIG maar er waren simpelweg MEGA veel toeristen op dit punt (er stonden circa 100 mensen om ons heen): the Emerald Lake.

Polaroid Wall 4-06

Tijdens de lunch op een ander exotisch eilandje.. PS No filter. NO MAKE-UP.

Polaroid Wall 42-2

Nog een mooi plaatje bij een van de tussenstops in het Angthong National Marine Park.

Polaroid Wall 42-1

Het volgde op een hike op een ander eiland met een waanzinnig uitzicht maar een lomp einde: ik ging er door m’n enkel! AUW. Maar voor dit uitzicht wilde ik per se naar dit park. Het was het waard, zullen we maar zeggen!

Polaroid Wall 4-20

De volgende dag had ik nog flink wat pijn door m’n verzwikte/verstuikte enkel… Ik hoopte vooral heel erg dat het níet gebroken zou zijn; dat heb ik namelijk al eens eerder meegemaakt (en dat ontdekte ik ook pas na 5 dagen) en dat is NIET COOL. Dus: over op Thaise wijsheid die ik zelf heb verzonnen. “A coconut a day (of liever: ieder uur) keeps the PAIN away!”

Polaroid Wall 4-Freeway Bar

We vertoefden de hele dag bij hippie hotspot Freeway Bar, die recht tegenover ons huis zit, zodat ik veel rust kon pakken voor m’n enkel (hier even zonder zwachtel). Ze maken er heerlijke Thaise gerechten (kokossoep met groenten: aanrader!), het is erg goedkoop en ze geven er geweldige feestjes. Vooral op de maandagavond! Ik heb er al staan raven op blote voetjes, met circa 20 “oude” hippies, on a natural high omdat ik het zo leuk vond – geen foto’s van helaas!

Polaroid Wall 4-14

En: ze hebben er ook nog eens een leuke winkel met zelfgemaakte slippers en shirts, er wordt kunst verkocht (gemaakt door de eigenaar) en is er een Bamboo Tattoo Shop. Ik kocht er gisteren dit kunstwerk met het Om-teken om mee naar Nederland te nemen.

Q: Willen jullie een flinke dosis positieve energie het universum ingooien? Ik wil dolgraag over een paar dagen weer kunnen lopen…

Liefs! Marte

Meer Polaroid Walls vind je hier.