Recept: Ontbijt // Chia Havermout Pudding

Chia Havermout Pudding

Aankomende week schijnt het ontzettend lekker weer te worden. Misschien heb je dan wel weer zin in een fris, koud ontbijt waar je een paar uur op vooruit kunt? Overnight oats (geweekte havermout) en chia pudding zijn perfect voor lange, warme (na)zomerdagen. Wanneer je deze twee combineert heb je een perfecte combinatie van fris, vullend en tasty te pakken! Het is simpel om te maken en ook nog eens super gezond.

Maak dit ontbijt een avond van tevoren of laat het een uur in een koude koelkast ‘opstijven’.

Wat heb je nodig

  • 200 ml ongezoete amandelmelk of Alpro coconut milk
  • 100 ml kokosmelk
  • 4 el havermout
  • 3 el chia seeds
  • 1 el pompoenpitten
  • superfoods zoals goji bessen en moerbeien
  • vers fruit naar keuze (bosbessen of zure besjes zijn er lekker in)

Zo maak je het
Doe de amandelmelk samen met de kokosmelk, havermout en chia zaadjes in een glazen pot en schud goed. Zet het een nacht of een uurtje weg in de koelkast. Schenk de pudding in een kom en voeg het fruit, de pompoenpitjes en de superfoods toe. Simpel! Geniet :)

Meer recepten? Bekijk ze hier. Neem ook eens een kijkje op mijn food blog of volg me op Instagram!